5 Ekim 2014 Pazar

Sanatın Dili Olsa

Bazen nedensiz sayfalarca durmadan yazı yazabiliyorum bazen de yazmak için ilhama ihtiyaç duyuyorum.İlham bulmak kolay iş değil.Fakat bana ilham veren en önemli şey sanat.Bana kalırsa insanın kendini en güzel ifade etme biçimi ,sokak sanatı yani nam-ı diğer street art.Sokakların,duvarların şahit olduklarını keşke dilleri olsa da bilsek.Ben bu yüzden sokak sanatını çok seviyorum.Hem yapanın,hem sokakların tercümesi oluyor.İsyanları,aşkları,varoluşu,özgürlüğü,ben buradayım  demenin en güzel yolu.
Duvar yazıları ve çizimleri neredeyse ilk insanlara kadar dayanıyor.İnsan kendini ifade edemeden duramaz psikolojisine ters bir kere.Dünyanın neresinde olursanız olalım bu böyle.Her ülkede sanatçılar sokaklarda,duvarlarda hatta çöp kutuların üstünde sanat yapıyorlar.Bana kalsa boş duvar bırakmadan bunu yapabilen her sanatçı içindeki duyguları bu yolla herkese aktarmalı.
Pera Müzesi sanki benim bu sevgimi duymuş da bir sergi açmış."Duvarların Dili Graffiti/Sokak Sanatı" sergisi müze gezmeyi sevmeyen insanı bile kendine çekiyor.Aslında sergi 13 Ağustos-5 Ekim tarihleri arasında görülebilirdi.Ben hep son dakika işlerin kraliçesi olduğum için sergiye gitmek bugün aklıma geldi.Bayram bayram İstanbul trafiğinde heyecan ve acaba yetişebilir miyim stresiyle müzenin kapanmasına 1 saat kala sergiye girmeyi başardım.(Çizim yeteneğim olsaydı bu duyguları sergi sonunda çizerdim,emin olabilirsiniz.)
Birçok ülkeden sanatçı,Pera'nın duvarlarında sanatlarını herkesle yapabilecekleri en güzel graffitilerle bunu yansıtmış.

Sokak sanatlarında çoğunlukla isyanlardan ve toplum sorunlarından bahsedilir.Bu sergide de bunu unutmamışlar.Türkiye'de yaşanan iş kazaları(kaza değil cinayet desek daha doğru) duvarlarda hem Türk hem yabancı insanlarla paylaşılıyor.Bugün müzede Türk insanından çok yabancı turistlerin ilgisini çektiğini gördüm.Gerçekler dünyanın neresinde olursa olsun sanat varken bunu gizlemek hiç kolay değil.



 Herkese bol sanatlı bayramlar.Street art'ın hayatınızdan eksik olmaması dileğiyle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder