10 Eylül 2013 Salı

Bak sinirleniyorum.

Sakin olacağım deyip deyip duruyorum kendime.Bu ülkede sakin olmak,olaylara tepkisiz kalmak çok zor bir şey gerçekten.Her geçen gün sizi sinirlendirecek bir konu mutlaka gündemde oluyor.Benim tepemi bu sefer eğitim sistemi arttırdı.Devamsızlık 20 günden 10 güne indirildi,geçme notu 45'den 50'ye yükseltildi.Gerçekten insanın aklı almıyor.Bu tür yeni kararlar alınmaya devam ettikçe gençler okullardan soğuyor.Bir ülkede yaşayan gençlerin "Keşke Amerika'da okusak,orada her şey daha güzel."demesi bence utanılması gereken bir konu.Filmlerde,dizilerde lise hayatı herkesin yaşamak istediği gibi olabilir ama gerçekte uzaktan yakından alakası yok.Hepimiz sınavlara girerken bilgileri ezberlemeye çalışıyoruz.Sınav bitince aynı sınavı bir hafta sonra yapsak kimsenin aklına gelmez.Çünkü bilgileri ezberlemek bize bir yarar sağlamaz önemli olan öğrenmek.Liselerde öğretilen müfredatın gerçek hayatla uzaktan yakından alakası yok.Hepimiz mutlaka derste "Hocam bu bilgi nerede işimize yarayacak?"diye sormuşuzdur,sormaya da devam ediyoruz.Böyle giderse akli dengesi yerinde olan genç bireyler yerine robot yetiştirmek daha kolaya geliyor galiba.Eğitim sistemi böyle olmaya devam ederse gençler okullardan iyice nefret edecek.Azıcık empati kurun demek isterdim ama bu o kadar zor ki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder